PROYECTOS MENSUALES CIUDADANÍA 5º

Wednesday, 11 January 2017

NEW YEAR'S RESOLUTIONS


The following are sample resolutions.
New Year’s Resolutions for Preschoolers
  •    I will brush my teeth every morning and before going to bed.
  •    I will wash my hands after going to the bathroom and before I eat anything.
  •    I will clean up my toys and tidy my room.
  •    I will make my bed.
  •    I will listen to my mom and dad.
  •    I will never hit.
New Year’s Resolutions for School Age Kids
  •    I will do my homework every day.
  •    I will do my chores every day.
  •    I will get into bed on time each day.
  •    I’ll be nice to other kids.
  •    I will sit in the back seat and wear my seat belt every time I get in a car.
  •    I will try to find a sport that I like and do it at least three times a week!
  •    I will eat at least three fruit and vegetables every day.
New Year’s Resolutions for Teens
  •    I will limit the time I spend in front of the television.
  •    I will be respectful to my parents, teachers and elders.
  •    I will find a way to help out in my community or help someone in need. 
  •    When I feel angry or stressed out, I will find positive ways to deal with the stress, such as exercising, writing in a journal or discussing my problem with someone I trust.

Tuesday, 6 December 2016

Thursday, 1 December 2016

Friday, 25 November 2016

Wednesday, 2 November 2016

FORMING THE PRESENT SIMPLE


PRESENT SIMPLE VIDEO


Aprende a utilizar do/does

Mónica T. Stocker 



  • Do [du] (para I, You, They, We)
  • Does [das] (para He, She, It)

    Pueden utilizarse básicamente de dos maneras:

    1) Como verbo principal

    En este caso, do/does significan "hacer" generalmente algo abstracto ("make" es más para "hacer/ fabricar" algo con las manos).

    Por ejemplo:

    Ejemplo 1:"I do lots of things" Yo hago muchas cosas

    Ejemplo 2: "She does everything" Ella hace todo
    Nota: Como utilizo "she" pongo "does" y suena [das]; NUNCA debes decir o escribir: "she do·.Repito: Nunca con "she/he/it do"


    2) Como "verbo auxiliar" para preguntar y negar en el tiempo presente.

    En estos casos no lo podemos traducir en español ya que es una construcción propia del inglés.
    Recuerda: "do/does" se utilizan para preguntar y negar en el "Present Tense" de prácticamente todos los verbos, excepto "to be" y verbos auxiliares (can, could, must, will, would, etc.)

    Recuerda: Cuando utilizas do/does como verbo auxiliar para preguntar o negar, el verbo principal siempre va en infinitivo, sin "s"



    Veamos ejemplos:

    Ejemplo 1:Do you know her?[du iu nouher? ¿La conoces? Es una pregunta en el Presente. "Know" no es el verbo "to be" así que debo utilizar el "do" para preguntar.

    Ejemplo 2: Does he work here? [das shi guork hir]¿Trabaja él aquí?. Es una pregunta en Presente. El verbo principal es "work", por tanto, debo utilizar "Do" ó "Does". Finalmente, decido por "does" ya que se trata de la tercera persona: "He". Utilizar "Do" sería, por tanto, incorrecto, en esta pregunta.

    Ejemplo 3: They don't do it. [dei don't duIt]Ellos no lo hacen . En este ejemplo vemos que "do" se utiliza de dos maneras: a) como verbo auxiliar porque estoy negando y b) como verbo principal con el significado de "hacer".

    Ejemplo 4: I do want to see her. Realmente quiero verla.

  • Ahora a practicar:

    Ejercicio 1

    Monday, 17 October 2016

    Sunday, 16 October 2016

    Thursday, 6 October 2016

    Saturday, 1 October 2016

    ORDINAL NUMBERS


    PREPOSITONS OF PLACE


    A SONG FOR STUDYING COUNTRIES


    COUNTRIES AND NATIONALITIES


    MORE ABOUT COUNTRIES


    LIVING AND NON LIVING THINGS VIDEO


    Watch this happy video to learn more about living and non living things. It's Great!