http://www.foodafactoflife.org.uk/Activity.aspx?contentId=174§ionId=63&siteId=14
Sunday 15 January 2017
Wednesday 11 January 2017
NEW YEAR'S RESOLUTIONS
The following are sample resolutions.
New Year’s Resolutions for Preschoolers
- I will brush my teeth every morning and before going to bed.
- I will wash my hands after going to the bathroom and before I eat anything.
- I will clean up my toys and tidy my room.
- I will make my bed.
- I will listen to my mom and dad.
- I will never hit.
New Year’s Resolutions for School Age Kids
- I will do my homework every day.
- I will do my chores every day.
- I will get into bed on time each day.
- I’ll be nice to other kids.
- I will sit in the back seat and wear my seat belt every time I get in a car.
- I will try to find a sport that I like and do it at least three times a week!
- I will eat at least three fruit and vegetables every day.
New Year’s Resolutions for Teens
- I will limit the time I spend in front of the television.
- I will be respectful to my parents, teachers and elders.
- I will find a way to help out in my community or help someone in need.
- When I feel angry or stressed out, I will find positive ways to deal with the stress, such as exercising, writing in a journal or discussing my problem with someone I trust.
Tuesday 6 December 2016
Thursday 1 December 2016
Sunday 27 November 2016
Friday 25 November 2016
Sunday 6 November 2016
Wednesday 2 November 2016
Aprende a utilizar do/does
Mónica T. Stocker
Pueden utilizarse básicamente de dos maneras:
1) Como verbo principal
En este caso, do/does significan "hacer" generalmente algo abstracto ("make" es más para "hacer/ fabricar" algo con las manos).
Por ejemplo:
Ejemplo 1:"I do lots of things" Yo hago muchas cosas
Ejemplo 2: "She does everything" Ella hace todo
Nota: Como utilizo "she" pongo "does" y suena [das]; NUNCA debes decir o escribir: "she |
2) Como "verbo auxiliar" para preguntar y negar en el tiempo presente.
En estos casos no lo podemos traducir en español ya que es una construcción propia del inglés.
Recuerda: "do/does" se utilizan para preguntar y negar en el "Present Tense" de prácticamente todos los verbos, excepto "to be" y verbos auxiliares (can, could, must, will, would, etc.) |
Recuerda: Cuando utilizas do/does como verbo auxiliar para preguntar o negar, el verbo principal siempre va en infinitivo, sin "s" |
Veamos ejemplos:
Ejemplo 1:Do you know her?[du iu nouher? ¿La conoces? Es una pregunta en el Presente. "Know" no es el verbo "to be" así que debo utilizar el "do" para preguntar.
Ejemplo 2: Does he work here? [das shi guork hir]¿Trabaja él aquí?. Es una pregunta en Presente. El verbo principal es "work", por tanto, debo utilizar "Do" ó "Does". Finalmente, decido por "does" ya que se trata de la tercera persona: "He". Utilizar "Do" sería, por tanto, incorrecto, en esta pregunta.
Ejemplo 3: They don't do it. [dei don't duIt]Ellos no lo hacen . En este ejemplo vemos que "do" se utiliza de dos maneras: a) como verbo auxiliar porque estoy negando y b) como verbo principal con el significado de "hacer".
Ejemplo 4: I do want to see her. Realmente quiero verla.
Ahora a practicar:
Ejercicio 1
Wednesday 19 October 2016
Monday 17 October 2016
Sunday 16 October 2016
Sunday 9 October 2016
Thursday 6 October 2016
Tuesday 4 October 2016
Monday 3 October 2016
Subscribe to:
Posts (Atom)